Obnova zgrada oštećenih potresom na području Sisačko-moslavačke županije, Karlovačke županije i Zagrebačke županije

    

  • Zakon o obnovi zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije ("Narodne novine" broj 102/2010/21117/21
  • Program mjera obnove zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije ("Narodne novine" broj 88/22
  • Tehnički propis za građevinske konstrukcije („Narodne novine" broj 17/1775/207/22)  


Kako do obnove i dodjele novčanih sredstava?

Sukladno Zakonu o obnovi zgrada oštećenih potresom i Programu mjera obnove zgrada oštećenih potresom, uklanjanje oštećenih zgrada, odnosno njihova obnova te gradnja zamjenskih obiteljskih kuća i stambeno zbrinjavanje osoba pogođenih potresom provodi se na temelju odluka i rješenja Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine. Odgovarajući obrazac za podnošenje zahtjeva može se preuzeti niže: 


Zahtjevi se predaju Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine u Zagrebu, Ulica Republike Austrije 20: 
 
  • osobno u pisarnici  
  • preporučeno poštom s naznakom: „Zahtjev – obnova nakon potresa“
  • u Informativnom centru obnova, Ulica kneza Mislava 2 u Zagrebu
  • u izmještenim uredima Ministarstva:  
    • Sisak: od 1.4.2022. na adresi Ulica Ivana Meštrovića 28;  
    • Petrinja: Trg Stjepana Radića 8;  
    • Glina: Trg bana Josipa Jelačića 2;  
  • pomoću aplikacije e-Obnova (https://eobnova.gov.hr) u sustavu e-Građani. 

Rok za podnošenje svih zahtjeva je 31. prosinca 2023. 

Ministarstvo je do 24. listopada 2022. godine sveukupno (za zagrebački i petrinjski potres) zaprimilo 20.002 zahtjeva te donijelo 6.718 akata.   


Što je samoobnova i kako je pokrenuti?

Model samoobnove obiteljskih kuća i zgrada omogućuje vam bržu realizaciju obnove jer samostalno odlučujete o ključnim koracima provedbenog procesa. Odabirom modela samoobnove sami koordinirate obnovu, birate i odlučujete o izvođaču radova na vašoj nekretnini te početku i završetku radova. 

Novim Programom mjera obnove koji je donesen krajem srpnja 2022.,  dodatno je unaprijeđen model samoobnove i uspostavljene su dodatne pogodnosti za građane koji odaberu ovaj model. Za obnovu obiteljskih kuća omogućen je avans za izradu projekta, 25% avansa za izvođenje radova, kao i naknada za troškove koordinacije (voditelja samoobnove) u iznosu od 20.000 do 80.000 kuna, ovisno o vrsti i veličini nekretnine. Trošak koordinacije je naknada vlasnicima za njihov angažman i uloženo vrijeme. Trošak konstrukcijske obnove objekta država pokriva u stopostotnom iznosu, a novim su programom, s obzirom na globalni poremećaj cijena građevinskog materijala i cijene izjednačene s tržišnim cijenama.

Uzimajući u obzir vaše vrijeme utrošeno na organizaciju procesa obnove, odnosno koordinaciju samoobnove država vam osigurava novčanu naknadu, ovisno o kvadraturi vaše nekretnine.

Trošak koordinacije samoobnove
Obiteljska kuća - konstrukcijska obnova  20.000,00 kuna
Obiteljska kuća - gradnja zamjenske obiteljske kuće 25.000,00 kuna
Višestambena zgrada 
 
Stambeno-poslovna zgrada 
 
Poslovna zgrada 
GBP Kuna
do 700 m² 40.000,00
700 m² - 1.500 m² 60.000,00
preko 1.500 m² GBP 80.000,00


Što treba poduzeti i kako pokrenuti samoobnovu pročitajte odabirom niže ponuđenih linkova: 

      

Energetska obnova uz obnovu od potresa

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je Javni poziv za energetsku obnovu obiteljskih kuća oštećenih u potresu vrijedan 100 milijuna kuna. Podnošenje prijava Fondu započelo je 9. studenog 2022. godine.

Javni poziv Fonda namijenjen je prijaviteljima koji su vlasnici ili suvlasnici obiteljskih kuća oštećenih u potresu (zelene s ograničenjem (U2), žute (PN1 i PN2) i crvene naljepnice (N2)) i u njima imaju prebivalište a nalaze se na području grada Zagreba, odnosno Krapinsko-zagorske, Zagrebačke, Sisačko-moslavačke i Karlovačke županije. 
 
Za energetsku obnovu obiteljskih kuća mogu se prijaviti vlasnici/suvlasnici: 
 
  • koji su već proveli konstrukcijsku obnovu ili popravak nekonstrukcijskih elemenata prema Zakonu o obnovi, a sada planiraju provesti i energetsku obnovu
  • koji će konstrukcijsku obnovu ili popravak nekonstrukcijskih elemenata provesti istodobno s energetskom obnovom 

Obiteljska kuća prihvatljiva za prijavu je ona: 
  • koja ima pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi odgovarajući akt kojim dokazuje zakonitost, 
  • s potrošnjom energetskog razreda D ili lošijeg
  • u kojoj je više od 50% bruto podne površine namijenjeno za stanovanje 
  • koja zadovoljava jedan od dva navedena uvjeta: 
    • ima najviše tri stambene jedinice
    • ima građevinsku bruto površinu manju ili jednaku 600 m2 
 
Što se financira?

S do 80% će se sufinancirati projekti cjelovite energetske obnove, koji uključuju povećanje toplinske zaštite nekog od elemenata vanjske ovojnice (vanjskih zidova, krova i/ili poda), zamjenu stolarije, ali i ugradnju nekog od sustava za korištenje obnovljivih izvora energije, ili samo projekti povećanja toplinske zaštite. Pojedinoj kući će maksimalno na raspolaganju biti do 370 tisuća kuna - 368 tisuća za mjere energetske obnove te 2 tisuće kuna za uslugu stručne pomoći za prijavu na poziv.

VIŠE infomacija 
 

Pregled aktivnosti obnove 

Na stranicama Središnjeg državnog ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje sduosz.gov.hr redovito se objavljuje popis do sada obnovljenih objekata: Izvješća obnove dok je Pregled aktivnosti obnove zgrada oštećenih u potresu na Banovini dostupan na stranicama Stožera civilne zaštite https://potresinfo.gov.hr/.


Dodatne informacije i pomoć građanima 

Imate li pitanja ili pak nedoumica vezanih uz postupak obnove zgrade? Trebate li stručnu pomoć ili pravni savjet? Informaciju možete dobiti u međuresornom uredu u Petrinji kao i u izmještenim uredima Ministarstva u Sisku i Glini.

Međuresorni Ured za obnovu u Petrinji nalazi se na lokaciji: Trg Stjepana Radića 8. (broj tel: 044/555-292 i 044/555-298). U uredu je moguće dobiti sve informacije vezane za obnovu, podnositi zahtjeve za obnovu i obaviti sve druge poslove koji se tiču obnove.

Službenici Ministarstva na raspolaganju su građanima i u izmještenim uredima u Sisku (Ulica Ivana Meštrovića 28) kao i u Glini (Trg bana Josipa Jelačića 2). 

Informacije se mogu dobiti i na telefon 0800 0017 te putem e-pošte: potres@mpgi.hr

Pravnu pomoć možete zatražiti od Pravne klinike Pravnog fakulteta u Zagrebu, svakim radnim danom u vremenu od 10 do 12 sati, odnosno srijedom i četvrtkom i od 17 do 19 sati na broj 097 6529 903.  Više informacija dostupno je ovdje.

 

Pomoć za obnovu nakon potresa

Otvoren je službeni račun Državne riznice za donacije financijskih sredstava u akciji "Pomoć za obnovu nakon potresa".

 

 

 

 

Dokumenti