Državni tajnik oštro o mostovima u Zagrebu, šalje upravni nadzor pročelniku

23.01.2020.

08:28

Autor: B.A./HRT

default error photo
Kad nešto pukne, onda se popravlja, a da bi se spriječile štete, da bi se spriječila izvanredna stanja, moraju se raditi planovi održavanja, rekao je Željko Uhlir
Željko Uhlir (HNS), državni tajnik u Ministarstvu graditeljstva i prostornog uređenja, upozorio je danas da Zagreb i drugi hrvatski gradovi nemaju planove održavanja mostova te najavio upravni nadzor zagrebačkom pročelniku zbog neizvršavanja zakona.

Uhlir je emisiji Studio 4 komentirajući stanje mostova u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima upozorio da se u Zagrebu po tom pitanju radi stihijski, što je odbacio Krunoslav Tepeš, pomoćnik pročelnika Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet. Tepeš je rekao da je činjenica da je Zagreb, kao i ostale jedinice lokalne samouprave koji su upravitelji nerazvrstanih cesta i cestovnih objekata, dužan izraditi šestogodišnje glavne preglede svih cestovnih objekata.

- Htio bih napomenuti ono što je bitno za građane, a to je zaključak istraživanja, da mehanička stabilnost i otpornost svih savskih mostova u Gradu Zagrebu ne predstavljaju nikakvu neposrednu ugrozu za njihove korisnike. A ono što je drugo bitno, znači, da je stanje njihovih elemenata u korelaciji s njihovim eksploatacijskim vijekom - rekao je Tepeš.



Inspektori su svojedobno na zagrebačkom Savskom mostu zbog sigurnosti zatvorili pješačku stazu. Uhlir je rekao da su kao ministarstvo reagirali na ljeto 2018. kad se dogodila tragična nesreća u Genovi. Nakon što su sagledali što se zbiva u našim gradovima, ne samo Zagrebu, odlučili su se na pismo okružnicu prema 25 gradova i zatražili planove i programe održavanja mostova.

- Moram priznati da nismo dobili niti jedan. Dakle, naši gradovi, pa tako i Zagreb, nemaju planove održavanja mostova - rekao je Uhlir.

Dodao je da su ekspertize pokazale da su neki radovi na konstrukcijama potrebni hitno i neodložno.

- Međutim, i od tada, to je bilo 2016. godine, 2014. godine, nisu napravljeni planovi održavanja. To je problem - rekao je Uhlir.


Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Tepeš je rekao da je inicijalni korak i stručna podloga za definiciju planova i programa upravo šestogodišnji pregled mostova koji je naručen i dobiven.

- Na njemu su rangirani prioriteti, sukladno tome Grad Zagreb je poduzeo sljedeće korake. Sljedeći korak je da se naprave projekti sanacije s potrebnim istražnim radovima. Za sve savske mostove u Zagrebu naručeni su projekti. Oni su ili u fazi izrade, ili u fazi revizije. Nakon toga slijedi onaj drugi korak, to je raspisivanje radova, izbor gospodarskog subjekta i realizacija - rekao je Tepeš.

Uhlir je rekao da su zakoni jasni - potrebno je imati planove i programe održavanja redovito svake četiri godine.

- Ako je 2016. nešto uočeno - sad smo u 2020., još uvijek nemamo - znači da, ne samo Grad Zagreb, nego i drugi gradovi, ne rade svoju dužnost - rekao je Uhlir.

- Mi ćemo to tjerati dok ne istjeramo da gradovi konačno predaju planove održavanja - dodao je.

Tepeš je rekao da se ne slaže da nije bilo kontinuiranih radova vezano za sanaciju cestovnih objekata u Zagrebu.

- U fazi dobivanja šestogodišnjeg pregleda do danas napravljen je niz aktivnosti na cestovnim objektima - rekao je Tepeš i naveo sanaciju sva tri stupa na Podsusedskom mostu, sanaciju prve faze Mosta slobode, sanaciju drugog nivoa petlje na Držićevoj, nadvožnjak preko Savske ceste...

- Ono što je bitno naglasiti, kapitalna investicija u sanaciji Mosta mladosti, postupak nabave je u tijeku, očekujemo skorašnje dobivanje gospodarskog subjekta, vrijednost je 80 milijuna kuna - rekao je Tepeš.

Naglasio je da je u programu investicijskog održavanja za ovu godinu za sanaciju cestovnih objekata osigurano 150 milijuna kuna.


Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Uhlir je rekao da se u ekspertizi iz 2016. koriste riječi "odmah, hitno i neodgodivo".

- Ne slažem se nikako, naravno da Zagreb ima puno investicija, ima određenih radova, ali nema plana. To je problem, nema plana održavanja - rekao je Uhlir.

- Grad Zagreb to radi stihijski, kad nešto pukne, onda se popravlja, a da bi se spriječile štete, da bi se spriječila izvanredna stanja, moraju se raditi planovi održavanja. Što ako se sutra dogodi veliki razorni potres u Zagrebu, zašto nisu rekonstruirani temeljni nosači u luku Mosta slobode? Bavimo se kozmetikom, a ne ozbiljnim stvarima koje su detektirane - rekao je Uhlir.

Na pitanje o eventualnim sankcijama odgovorio je da su "godinu dana tražili, a sad slijedi upravni nadzor".

Što to znači, pitao ga je voditelj Petar Vlahov.

- Upravni nadzor pročelniku za neizvršavanje zakona - rekao je Uhlir.

- Ne mogu komentirati dok materijali ne dođu kod nas - reagirao je Tepeš.

Uhlir je komentirao i stanje drugih mostova u Hrvatskoj, poput Šibenskog i Krčkog. Za Krčki most rekao je da je bio rađen u vrijeme mode izrade tankih betonskih konstrukcija koje nisu dovoljno otporne na agresije vjetra, soli i mora.

- To je sad problem, treba to štititi i otklanjati. Jedino što se može je stalno održavanje, preventiva, upravo zato da se ne dogodi nešto veće - rekao je Uhlir.

Tepeš je komentirao i završenje radova na remetinečkom rotoru, koji bi trebao biti pušten u promet ovih dana, rekavši da će se današnjim tehničkim pregledom utvrditi njegova funkcionalnost i sigurnost za puštanje u promet.

- Privremena regulacija bi se provela u razdoblju od subote na nedjelju, kad je najmanji intenzitet prometa, od 12 sati do 5 ujutro - rekao je Tepeš, dodajući da se još uvijek radi o gradilištu pa će ograničenje brzine biti 40 km/h.

Na pitanje kad se očekuje tramvajski promet kroz rotor odgovorio je da bi kompletni radovi trebali biti završeni u travnju. Tepeš je naglasio da će rotor povećati protočnost i sigurnost.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!