- Objavljeno: 20.04.2022.
Financiranje najma zamjenskog smještaja za građane čiji su objekti oštećeni u potresu
Građani koji još nisu riješili svoj zamjenski smještaj, a objekti su im stradali u potresu, uz uvjet da udovoljavaju uvjetima Javnog poziva koji je Ministarstvo raspisalo 8. siječnja 2022. godine, mogu se prijaviti za financiranje najma najkasnije do 17. lipnja 2022. godine.
Prijavu mogu podnijeti vlasnici obiteljskih kuća, vlasnici stanova i zaštićeni najmoprimci te srodnici tih osoba u pravoj liniji koji su 22. ožujka i 28. ili 29. prosinca 2020. godine, odnosno u vrijeme nastanka potresa, stanovali i imali prijavljeno prebivalište ili boravište u obiteljskim kućama, višestambenim zgradama i stambeno-poslovnim zgradama koje su u preliminarnom pregledu označene kao N1 (neuporabljivo – zbog vanjskog utjecaja) i N2 (neuporabljivo – zbog oštećenja) te stoga nisu podobne za stanovanje, a nalaze se na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije.
Mjera stambenog zbrinjavanja odnosi se na građane koji nemaju na raspolaganju drugi useljivi stambeni prostor u radijusu 20 kilometara od stradale nekretnine.Najamnina za zamjenski stan financirat će se isključivo temeljem sklopljenih ugovora o najmu koji su prijavljeni Ministarstvu financija odnosno Poreznoj upravi.
Samcu se financira najam stana površine do 35 metara četvornih, te dodatnih deset metara četvornih po osobi i to po cijeni od 70 kuna za metar četvorni.
Najamnina se isplaćuje izravno na račun najmodavca.
Parametri za financiranje najma proizlaze iz sustava poticane stanogradnje. Mjera financiranja najma se primjenjuje najkasnije do 17. lipnja 2022. godine, odnosno do obnove oštećene nekretnine, revizije stupnja oštećenja ili pak eventualnog smještaja u stan u državnom vlasništvu.
Zahtjevi za odobravanje financiranja najamnine podnose se na propisanim obrascima zajedno s pripadajućom dokumentacijom, neposredno ili putem pošte na adresu Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine - Ulica Republike Austrije 20, 10 000 Zagreb.
Rok za podnošenje zahtjeva je 17. lipnja 2022. godine.
Tekst Javnog poziva, Uputa o načinu provedbe Odluke Vlade RH, kao i potrebni obrasci za prijavu mogu se preuzeti putem sljedećih poveznica:
- Javni poziv
- Uputa
- Obrazac zahtjeva
- Obrazac izjave podnositelj zahtjeva
- Obrazac iskaza interes
- Obrazac izjave podnositelj iskaza interesa
- Primjerak ugovora o najmu sa obveznim odredbama ugovora naznačenim kod svakog članka
Građani se u slučaju bilo kakvih pitanja mogu obratiti, svakim radnim danom od 8:30 do 12:30 sati, na telefon: 01/6448-900 ili putem e-pošte: financiranje.najamnine@mpgi.hr
Spomenimo i kako je Javni poziv raspisan temeljem Odluke o financiranju najamnine Vlade Republike Hrvatske ("Narodne novine" broj 17/21, 65/21) i Upute Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine o načinu provedbe predmetne Odluke od 5. siječnja 2022. godine.
Ujedno, ovo je peti po redu poziv Ministarstva s tom namjenom. Prvi javni poziv raspisan je u svibnju 2020. godine, dok su 2021. godine raspisna tri poziva i to u ožujku, srpnju i listopadu.
Ministarstvo je za financiranje najamnina donijelo 563 pozitivnih rješenja kojima je zbrinuto 1.407 osoba.
Za financiranje najamnina do 11. travnja 2022. godine isplaćeno je 43,5 milijuna kuna, od čega 25,2 milijuna kuna za sufinanciranje najma građanima i kućanstvima te 18,3 milijuna kuna za financiranje troškova smještaja u Hostelu Arena.