- Objavljeno: 04.03.2019.
Inspekcijski nadzor građenja mosta kopno - Pelješac
Građevinski inspektori koji su nadležni obavljati nadzor građenja građevina državnog značaja, i to glavni građevinski inspektor Damir Borović i načelnik odjela - viši građevinski inspektor Darije Baloković, obavili su od 27. veljače do 1. ožujka 2019. godine inspekcijski nadzor građenja mosta kopno – Pelješac. Na gradilištu su bili prisutni te su se upoznali s trenutnim stanjem izvođenja radova i državna tajnica gđa Dunja Magaš i pomoćnik ministra gosp. Zdravko Vukić.
Inspekcijski nadzor građenja građevina državnog značaja obavlja se za građevine za koje građevinsku i uporabnu dozvolu izdaje Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja.
Tijekom nadzora provjerena je slijednost potrebnih dokaza kvalitete za do sada izvedene radove i dokumentacija o provedenim kontrolnim postupcima za izvedeni dio građevine.
Radovi na građenju mosta započeli su u kolovozu 2018. godine i do danas su izvedeni dodatni inženjerskogeološki – geotehnički istražni radovi, u tijeku je izrada i antikorozivna zaštita čeličnih pilota u proizvodnim pogonima u Kini te je započela njihova ugradnja na terenu u cilju izvedbe dubokih temelja mosta.
Do dana posjeta gradilištu ukupno je izvedeno 43 čelična pilota.
Podsjetimo, Pelješki most bit će dug 2,44 km, a prometnu plohu na mostu čine dva kolnika. Svaki kolnik obuhvaća voznu traku širine 3,5 m i zaustavnu traku širine 2,5 m te dvije rubne trake po 0,5 m. Između kolnika je predviđen razdjelni pojas sa sigurnosnom ogradom. Središnji sustav most je ovješena rasponska konstrukcija i 40 m visoki centralno postavljeni armiranobetonski piloni. Predviđeno vrijeme građenja mosta je 36 mjeseci. Projektant Pelješkog mosta je Marjan Pipenbaher, koji je na tom projektu radio s Jurom Radićem.
Ovo je ujedno najznačajniji infrastrukturni i nacionalni projekat od državotvornog značaja i značit će ostvarenje dugogodišnjeg sna o cjelovitoj Hrvatskoj. Izgradnjom Pelješkog mosta omogućit će se nesmetana prometna povezanost koja će osnažiti teritorijalnu povezanost Hrvatske i koristiti, ne samo nama, nego i zemljama u okruženju te pridonijeti razvoju turizma i trgovine.
Tijekom nadzora provjerena je slijednost potrebnih dokaza kvalitete za do sada izvedene radove i dokumentacija o provedenim kontrolnim postupcima za izvedeni dio građevine.
Radovi na građenju mosta započeli su u kolovozu 2018. godine i do danas su izvedeni dodatni inženjerskogeološki – geotehnički istražni radovi, u tijeku je izrada i antikorozivna zaštita čeličnih pilota u proizvodnim pogonima u Kini te je započela njihova ugradnja na terenu u cilju izvedbe dubokih temelja mosta.
Do dana posjeta gradilištu ukupno je izvedeno 43 čelična pilota.
Podsjetimo, Pelješki most bit će dug 2,44 km, a prometnu plohu na mostu čine dva kolnika. Svaki kolnik obuhvaća voznu traku širine 3,5 m i zaustavnu traku širine 2,5 m te dvije rubne trake po 0,5 m. Između kolnika je predviđen razdjelni pojas sa sigurnosnom ogradom. Središnji sustav most je ovješena rasponska konstrukcija i 40 m visoki centralno postavljeni armiranobetonski piloni. Predviđeno vrijeme građenja mosta je 36 mjeseci. Projektant Pelješkog mosta je Marjan Pipenbaher, koji je na tom projektu radio s Jurom Radićem.
Ovo je ujedno najznačajniji infrastrukturni i nacionalni projekat od državotvornog značaja i značit će ostvarenje dugogodišnjeg sna o cjelovitoj Hrvatskoj. Izgradnjom Pelješkog mosta omogućit će se nesmetana prometna povezanost koja će osnažiti teritorijalnu povezanost Hrvatske i koristiti, ne samo nama, nego i zemljama u okruženju te pridonijeti razvoju turizma i trgovine.