​Od danas u funkciji eObnova - digitalni sustav za podnošenje zahtjeva za obnovu

Slika /slike/Opcenito/digitalizacija.jpg

Ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Darko Horvat na današnjoj sjednici Vlade predstavio je novi sustav za elektroničko podnošenje zahtjeva za obnovu ili novčanu pomoć potresom oštećenih zgrada – eObnova .

Tom prilikom istaknuo je kako će se na ovaj način ubrzati postupak podnošenja i zaprimanja zahtjeva, uz napomenu kako je već izmjenama Prvog programa mjera uvelike smanjena dokumentacija koju je potrebno priložiti. "U suradnji s tvrtkom APIS IT izradili smo ovaj sustav u želji da našim građanima maksimalno olakšamo postupak podnošenja zahtjeva za obnovu te im u tu svrhu ponudimo više različitih mogućnosti", istaknuo je ministar Horvat.
 
Jednostavan pristup aplikaciji za sve fizičke i pravne osobe omogućen je putem sustava e-Građani, te će za ulaz preko NIAS-a biti dovoljna vjerodajnica razine 3.

Aktivacijom ovog sustava građanima je omogućeno ispunjavanje elektroničkog obrasca bez potrebe dolaska u Ministarstvo, kao i prilaganje potrebne dokumentacije, poput vlasničkog lista, a građani biraju koji obrazac će ispuniti, ovisno što traže, je li to konstrukcijska obnova, uklanjanje građevine ili zahtjev za novčanu pomoć.

Za sve obrasce obvezan je upis katastarske općine i broj katastarske čestice. Nakon toga bira se status, odnosno je li riječ o vlasniku zgrade/posebnog dijela zgrade odnosno uništene obiteljske kuće ili suvlasniku zgrade/posebnog dijela zgrade odnosno uništene obiteljske kuće. Zahtjev se popunjava odgovorima na pitanja kroz aplikaciju, a odabirom ikone ? prikazuje se opširan opis ponuđenih modela obnove.

Nakon što su svi podaci uneseni i spremljeni, zahtjev se može predati, a zadnji korak prijave je potvrda predavanja zahtjeva.

Predani zahtjevi mogu se pregledavati, dok se u zahtjevima koji su privremeno spremljeni mogu mijenjati i dodavati podaci. Ako se utvrdi da predana dokumentacija nije dovoljna, korisnik će po pozivu referenta moći dopunjavati svoj zahtjev, a kroz ovaj projekt državna uprava sama automatizacijom razmjenjuje podatke sa temeljnim registrima javne uprave.
 
  
 
Uskoro otvaranje Informativnog centra „Obnova“ u Zagrebu
 
Ministar Horvat otkrio je također kako će se do 15. ožujka u centru Zagreba otvoriti vrata Informativnog centra „Obnova“, u kojem će se na jednom mjestu naći službenici Ministarstva, Fonda za obnovu i Središnjeg državnog ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje te djelatnici Pravne klinike. Građani će tamo moći dobiti sve potrebne informacije i savjete, a biti će u mogućnosti i predavati zahtjeve za obnovu.
 
„Želimo biti maksimalno prisutni na terenu, tako da građanima postupke podnošenja prijave za obnovu učinimo što jednostavnijim. Naš fokus je sada na izdavanju prvih odluka o obnovi, kako bi iste bile upućene prema Fondu i Središnjem državnom uredu na operacionalizaciju i početak organiziranja obnove“, zaključio je Horvat.





 

Pisane vijesti | Informacija | Obnova