Poduzetnici i građani brže do dozvola za gradnju

Slika /slike/Opcenito/digitalizacija.jpg

Sve aktivnosti na razvoju elektroničkih usluga Ministarstva kao i izmjena zakonske regulative: Zakona o gradnji i Zakona o prostornom uređenju, imat će za rezultat rast na Doing Business ljestvici u narednom razdoblju. Skratiti će se procedure i vrijeme potrebno za ishođenje dozvola a sva dokumentacija podnositi će se i obrađivati digitalnim putem.  

U cilju daljnje digitalizacije procesa poslovanja i razvoja elektroničkih usluga u Ministarstvu se intenzivno radi na nadogradnji funkcionalnosti sustava eDozvola te se razvijaju novi podmoduli Informacijskog sustava prostornog uređenja (ISPU). Provodi se povezivanje eDozvole sa sustavom e-Građani putem Nacionalnog indentifikacijskog sustava (NIAS) i to 4. stupnja identifikacije i autentifikacije. Uvodi se i digitalni potpis dokumenata te online plaćanje pristojbi čime će sustav eDozvola biti spreman za potpuno elektroničko poslovanje.

Uvođenjem eKonferencije direktno će se smanjiti broj procedura u ishođenju dozvola a samim time i skratiti proces ishođenja dozvole. Investitori više neće morati po posebne potvrde javnopravnih tijela odlaziti sami već će to za njih obavljati uredi koji izdaju dozvole. Zahtjev za izdavanje dozvole i sva dokumentacija podnositi će se i voditi elektroničkim putem pa će tako ured koji izdaje dozvole elektroničkim putem vrlo brzo moći zatražiti od nadležnih javnopravnih tijela suglasnosti.

Rok za očitovanje tih tijela također će biti ograničen, i to na 15 dana, a ukoliko se tijelo u tom roku ne očituje smatrat će se da je projekt u skladu s posebnim propisima. U sustav je trenutno uključeno 1489 jedinica javnopravnih tijela a potpuna primjena ovog modula očekuje se nakon donošenja izmjena zakona što se očekuje u narednim tjednima.

Izmjenama Zakona o gradnji te Zakona prostornom uređenju, planira se skraćivanje procedura i vremena potrebnog za ishođenje građevinskih, uporabnih i lokacijskih dozvola. Izdavanje građevinskih dozvola biti će puno jeftinije i brže, a broj procedura smanjen s trenutnih 22 na 10 do 12.

Cilj je olakšati pristup uslugama koje pruža javna uprava uspostavom jedinstvenih upravnih mjesta kao fizičkih i digitalnih portala, gdje će korisnicima na jednom mjestu biti dostupne informacije i usluge tijela javne uprave, a istovremeno se namjerava smanjiti administrativno opterećenje ulagača u nekretninski sektor, rasteretiti sudionike u graditeljskim poduhvatima i javnu upravu od neučinkovitih procedura, te povećati transparentnost postupaka u području prostornog uređenja i gradnje.

Donošenje ovih zakona predlaže se po hitnom postupku, iz osobito opravdanih razloga, odnosno provedbe ciljeva utvrđenih nacionalnim programima reformi za 2018. i 2019. godinu.

Sve aktivnosti na razvoju elektroničkih sustava Ministarstva kao i izmjena zakonske regulative imati će za rezultat rast na Doing Business ljestvici u narednom razdoblju.


Pisane vijesti