Stonskom obilaznicom završeno je cestovno povezivanje južne Dalmacije

  • Slika /slike/VRH_0581 (1).jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

"Ovaj će projekt, siguran sam, omogućiti kvalitetniji i sigurniji život stanovnicima ovog dijela naše zemlje", rekao je predsjednik Vlade Andrej Plenković nakon otvorenja Stonske obilaznice, vrijedne 70 milijuna eura, čime je završena četvrta faza realizacije projekta izgradnje Pelješkog mosta s pristupnim cestama i povezivanja južne Dalmacije. Otvorenju je prisustvovao i potpredsjednik Vlade i ministar Branko Bačić.

Stonska obilaznica od čvora Prapratno do čvora Zaton Doli i spoja s Jadranskom magistralom prema Dubrovniku duga je 7,5 kilometara i završna je dionica projekta "Cestovno povezivanje južne Dalmacije". Izgradio ju je grčki Avax i bila je tehnički najzahtjevnija, jer je uključivala probijanje dva tunela - Polakovica od 1265 metara i Supava od 1320 metara dužine te 485 metara dugog i 40 metara visokog mosta Ston, koji ih spaja nad Stonskim zaljevom. 
 
Otvorena je gotovo devet mjeseci nakon otvaranja Pelješkog mosta, jer su rokovi više puta bili pomicani. 
 
Po riječima premijera Andreja Plenkovića, ovime je završena četvrta faza velikog projekta spajanja južne Dalmacije s cestovnom infrastrukturom Hrvatske. "Projekt Pelješkog mosta i pristupnih cesta je ovime kompletiran", kazao je Plenković napominjući kako je ta četvrta dionica vrijedna 70 milijuna eura.
 
Glavni izvođač bio je grčki Avax, uz Strabag koji je radio drugi dio dionice na samom Pelješcu, uz China Road Bridge Corporatioan. Tatri velika izvođača, kako je kazao, dala su doprinos realizaciji strateškog, prometnog, infrastrukturnog, sigurnosnog i državnog projekta za RH, a to je spajanje teritorija sa Pelješkim mostom i pristupnim cestama.
 
Siguran je da će u kontekstu hrvatskog članstva u europodručju i schengenskom prostoru, taj projekt omogućiti još brži i veći razvoj turizma, prihoda i kvalitetniji život svih ljudi na jugu Hrvatske.
 
Kazao je kako mu je drago da je u ovoj godini Hrvatska otvorila Pelješki most, dovršila pristupne ceste, Baranju integrirala sa koridorom Vc u mrežu hrvatskih autocesta.
 
Za neko vrijeme, kako je naveo, bit će gotova i druga cijev tunela Učka, autocesta prema Lekeniku, ulaganja koja idu prema Bjelovaru, prema Koprivnici, Omišu, Splitu, tj. niz velikih cestovnih, infrastrukturnih projekata koji mijenjaju Hrvatsku na bolje.
 
U Dubrovačko-neretvanskoj županiji, dodao je, predstoji dovršiti autocestu koja bi išla od Dolija prema Dubrovniku, brzu cestu od zračne luke u Ćilipima do grada, dovršiti cestu na preostalom dijelu Pelješca, spojiti Metković s autocestom i na taj način bi zaokružili sve što je strateški važno za Dubrovačko-neretvansku županiju. S obzirom na međunarodno osnaženi položaj Hrvatske, financijski i ekonomski položaj, premijer je uvjeren da će se iznaći odgovarajuća sredstva u godinama pred nama da se svi ti projekti i realiziraju.
 
"To je čitav niz velikih projekata koji mijenjaju Hrvatsku na bolje", poručio je.
 
"Posebno mi je drago zbog župana Dobroslavića i svih žitelja dubrovačko-neretvanske županije, posebno ovog južnog dijela", rekao je, zahvalivši svima koji su sudjelovali na ovom velikom strateškom infrastrukturnom i sigurnosnom projektu.
 
Komentirao je nezadovoljstvo stanovnika pojedinih područja kroz koja prolazi obilaznica, kazavši da svi prometni projekti, prije nego što budu usvojeni na razini županije, prolaze kroz proces javnoga savjetovanja.
 
"To je trenutak kada svi koji imaju nešto za kazati o tom projektu to trebaju jasno artikulirati", poručio je premijer, dodavši da je važno da sva prometna infrastruktura bude građena u skladu sa svim okolišnim standardima.

Izvor: Vlada RH
 

Pisane vijesti