Novčana pomoć za obnovu može se zatražiti prije, u tijeku i nakon završetka obnove
Pravo na povrat sredstava za mjere hitne sanacije
Građani koji su samostalno sanirali štete na krovištima, dimnjacima, zabatima, dizalima i stubištima imaju pravo na povrat novca.
Što treba poduzeti?
Da bi se ostvarilo pravo na novčanu pomoć za izvedene radove, potrebno je:
- angažirati ovlaštenog inženjera koji će načiniti elaborat popravka
- angažirati izvođača radova
- angažirati ovlaštenoga građevinskog inženjera, odnosno ovlaštenog inženjera strojarstva (bojler, plinske instalacije)
- sačuvati originalne račune za obavljene usluge i radove te pripadajuću dokumentaciju.
Izvođač treba biti registriran za tu vrstu radova i treba ih izvesti po pravilima struke.
Novčana pomoć može se zatražiti prije, tijekom i nakon obnove
Posljednjim izmjenama Zakona o obnovi (od 29. listopada 2021.) stavljen je veći naglasak na samoobnovu čime je omogućena novčana isplata prije, tijekom ili nakon provedene obnove. Na taj način građani ne moraju ulaziti u nove kreditne aranžmane ako za iste nemaju mogućnosti, a isto tako ne trebaju čekati već mogu sami krenuti u nabavu projektne dokumentacije, ovlaštenih izvođača i nadzora radova, a država će im taj trošak nadoknaditi. Ujedno, omogućena je isplata novčane pomoći građanima umjesto gradnje zamjenske obiteljske kuće tijekom ili nakon gradnje, te vođenje jednog postupka za uklanjanje i gradnju obiteljske kuće radi učinkovitosti i ekonomičnosti postupka. Zahtjev za novčanu pomoć također se predaje Ministarstvu.
Isplata:
- prije početka obnove - isplaćuje se jednokratno na račun obvezne pričuve i odnosi se isključivo na zgrade koje imaju upravitelja
- u tijeku obnove - isplaćuje se temeljem računa ispostavljenih po pojedinačno okončanim radovima, odnosno ovjerenim privremenim i okončanim situacijama
- nakon završene obnove - isplaćuje se po završenim radovima i izvješću nadzornog inženjera
Zahtjev ispunjen na OBRASCU 3 predaje vlasnik, suvlasnik, predstavnik suvlasnika, odnosno upravitelj višestambene ili poslovne zgrade.
Zahtjev se predaje Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine u Zagrebu, Ulica Republike Austrije 20:- osobno u pisarnici (Ul. Republike Austrije 20, Zagreb radim danom od 08:30 do 13:30)
- poštom na adresu Ministarstva (Ul. Republike Austrije 20, Zagreb)
- u Informativnom centru "Obnova" u Zagrebu: Ulica kneza Mislava 2.
- u izmještenim uredima Ministarstva:
- Sisak: Ulica Ivana Meštrovića 28;
- Petrinja: Trg Stjepana Radića 8; (tel: 044/555-292 i 044/555-298)
- Glina: Trg bana Josipa Jelačića 2;
- pomoću aplikacije e-Obnova u sustavu e-Građani.
Krajnji rok za predaju zahtjeva za novčanu pomoć je 31. prosinca 2023. godine.
Kako se isplaćuje novčana pomoć?
Ministarstvo donosi rješenje na temelju zahtjeva i dostavljene dokumentacije kojim nadoknađuje prihvatljive troškove za izvedene radove koji su dokumentirani ili specificirani, i to u maksimalnom iznosu od 16.000 kuna po posebnom dijelu obiteljske kuće, stambeno-poslovne zgrade, višestambene zgrade i poslovne zgrade odnosno 25.000 kuna po obiteljskoj kući ako nema više posebnih dijelova.