Komunalna infrastruktura
Člankom 59. stavkom 1. točkom 3. ZKG-a propisano je da su javna parkirališta komunalna infrastruktura, dok je člankom 60. stavkom 3. istog Zakona propisano da su javna parkirališta uređene javne površine koje se koriste za parkiranje motornih vozila i/ili drugih cestovnih vozila s pripadajućom opremom na zemljištu u vlasništvu jedinice lokalne samouprave. Mora li (javno) parkiralište na dan stupanja ZKG-a biti na zemljištu u vlasništvu JLS-a da bi ga JLS mogao proglasiti javnim dobrom u općoj uporabi ili ono može postati vlasništvom JLS-a odlukom o proglašenju javnim dobrom u općoj uporabi, te upisom u zemljišne knjige kao vlasništvo JLS-a (sukladno članku 61. stavku 5. ZKG-a)?
Prema definiciji iz članka 60. stavka 3. ZKG-a komunalna infrastruktura su samo ona javna parkirališta koja se na zemljištu u vlasništvu JLS-a. To znači da se odluka o proglašenju javnog dobra u općoj uporabi određenog parkirališta na temelju odredbe članka 62. stavka 1. ZKG-a može donijeti samo ako je to parkiralište na zemljištu u vlasništvu JLS-a. Također, to znači da parkiralište koje na dan stupanja na snagu ZKG-a nije vlasništvo JLS-a ne predstavlja komunalnu infrastrukturu pa se u katastru i zemljišnim knjigama ne može evidentirati, odnosno upisati na način propisan odredbama članka 132. ZKG-a. Obzirom na definiciju iz članka 60. stavka 3. ZKG-a, navedeno se odnosi i na javne garaže koje nisu u vlasništvu JLS-a ili osobe koja obavlja komunalnu djelatnost pružanja usluga parkiranja.
Člankom 67. i 72. ZKG propisano je da se programi građenja komunalne infrastrukture i programi održavanja komunalne infrastrukture donose istodobno s donošenjem Proračuna JLS. Nadalje, člankom 129. stavkom 1. istog Zakona propisano je da programi gradnje i programi održavanja komunalne infrastrukture kao i odluke o vrijednosti boda komunalne naknade doneseni do stupanja na snagu ZKG-a važe do isteka kalendarske godine za koju su doneseni, dok je stavkom 2. istog članka propisana obveza JLS-a da programe građenja komunalne infrastrukture, programe održavanja komunalne infrastrukture i odluke o vrijednosti boda komunalne naknade (B) donesu najkasnije 30 dana prije dana isteka kalendarske godine za koju su doneseni ti programi odnosno odluke. Da li se spomenuti programi donose istovremeno s proračunom JLS-a ili najkasnije 30 dana prije dana isteka kalendarske godine za koju su doneseni ti programi, odnosno odluke?
Članak 129. ZKG-a je sadržan u prijelaznim i završnim odredbama tog Zakona i odnosi se na postupanje JLS do isteka 2018. godine. Prema stavku 1. tog članka programi gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i programi održavanja komunalne infrastrukture doneseni za 2018. godinu važe do isteka kalendarske godine za koju su doneseni tj. do isteka 2018. godine. Odluke o vrijednosti boda komunalne naknade (B) donesene do stupanja na snagu ZKG-a (tj. 4. kolovoza 2018. godine) važe do isteka kalendarske godine tj. do isteka 2018. godine. Prema stavku 2. istog članka JLS su obvezne program građenja komunalne infrastrukture, program održavanja komunalne infrastrukture i odluku o vrijednosti boda komunalne naknade (B), najkasnije 30 dana prije dana isteka kalendarske godine za koju su doneseni programi odnosno odluke tj. najkasnije 30 dana prije isteka 2018. godine. Kraj takvog stanja stvari mišljenja smo da je navedeni rok instrukcijski i da se predmetni programi moraju donijeti sa proračunom, pa ako se proračun donosi nakon tih 30 dana prije isteka 2018. godine, da to nije protivno odredbi članka 129. ZKG-a.
Prema definiciji iz članka 60. stavka 3. ZKG-a komunalna infrastruktura su samo ona javna parkirališta koja se na zemljištu u vlasništvu JLS-a. To znači da se odluka o proglašenju javnog dobra u općoj uporabi određenog parkirališta na temelju odredbe članka 62. stavka 1. ZKG-a može donijeti samo ako je to parkiralište na zemljištu u vlasništvu JLS-a. Također, to znači da parkiralište koje na dan stupanja na snagu ZKG-a nije vlasništvo JLS-a ne predstavlja komunalnu infrastrukturu pa se u katastru i zemljišnim knjigama ne može evidentirati, odnosno upisati na način propisan odredbama članka 132. ZKG-a. Obzirom na definiciju iz članka 60. stavka 3. ZKG-a, navedeno se odnosi i na javne garaže koje nisu u vlasništvu JLS-a ili osobe koja obavlja komunalnu djelatnost pružanja usluga parkiranja.
Člankom 67. i 72. ZKG propisano je da se programi građenja komunalne infrastrukture i programi održavanja komunalne infrastrukture donose istodobno s donošenjem Proračuna JLS. Nadalje, člankom 129. stavkom 1. istog Zakona propisano je da programi gradnje i programi održavanja komunalne infrastrukture kao i odluke o vrijednosti boda komunalne naknade doneseni do stupanja na snagu ZKG-a važe do isteka kalendarske godine za koju su doneseni, dok je stavkom 2. istog članka propisana obveza JLS-a da programe građenja komunalne infrastrukture, programe održavanja komunalne infrastrukture i odluke o vrijednosti boda komunalne naknade (B) donesu najkasnije 30 dana prije dana isteka kalendarske godine za koju su doneseni ti programi odnosno odluke. Da li se spomenuti programi donose istovremeno s proračunom JLS-a ili najkasnije 30 dana prije dana isteka kalendarske godine za koju su doneseni ti programi, odnosno odluke?
Članak 129. ZKG-a je sadržan u prijelaznim i završnim odredbama tog Zakona i odnosi se na postupanje JLS do isteka 2018. godine. Prema stavku 1. tog članka programi gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i programi održavanja komunalne infrastrukture doneseni za 2018. godinu važe do isteka kalendarske godine za koju su doneseni tj. do isteka 2018. godine. Odluke o vrijednosti boda komunalne naknade (B) donesene do stupanja na snagu ZKG-a (tj. 4. kolovoza 2018. godine) važe do isteka kalendarske godine tj. do isteka 2018. godine. Prema stavku 2. istog članka JLS su obvezne program građenja komunalne infrastrukture, program održavanja komunalne infrastrukture i odluku o vrijednosti boda komunalne naknade (B), najkasnije 30 dana prije dana isteka kalendarske godine za koju su doneseni programi odnosno odluke tj. najkasnije 30 dana prije isteka 2018. godine. Kraj takvog stanja stvari mišljenja smo da je navedeni rok instrukcijski i da se predmetni programi moraju donijeti sa proračunom, pa ako se proračun donosi nakon tih 30 dana prije isteka 2018. godine, da to nije protivno odredbi članka 129. ZKG-a.