- Objavljeno: 18.10.2021.
Kako do obnove potresom oštećene nekretnine?
Imate li pitanja ili pak nedoumica vezanih uz postupak obnove zgrade? Trebate li stručnu pomoć ili pravni savjet? Informaciju možete dobiti u Informativnom centru "Obnova", u međuresornom uredu u Petrinji kao i u izmještenim uredima Ministarstva u Sisku i Glini.
Sukladno Zakonu o obnovi zgrada oštećenih potresom i Programu mjera obnove zgrada oštećenih potresom, uklanjanje oštećenih zgrada, odnosno njihova obnova te gradnja zamjenskih obiteljskih kuća i stambeno zbrinjavanje osoba pogođenih potresom provodi se na temelju odluka i rješenja Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine.
Odgovarajući obrazac za podnošenje zahtjeva može se preuzeti klikom na odgovarajući obrazac:
- Obrazac 1 - Zahtjev za popravak konstrukcije zgrade, odnosno cjelovitu obnovu pojedinačno zaštićenog kulturnog dobra (organizirana obnova)
- Obrazac 2 - Zahtjev za uklanjanje zgrade te gradnju zamjenske obiteljske kuće
- Obrazac 3 - Zahtjev za novčanu pomoć
- Obrazac S - Zahtjev za stambeno zbrinjavanje
Zahtjevi se predaju Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine u Zagrebu, Ulica Republike Austrije 14:
- osobno u pisarnici
- preporučeno poštom s naznakom: „Zahtjev - obnova nakon potresa“
- u Informativnom centru obnova, Ulica kneza Mislava 2 u Zagrebu
- u izmještenim uredima Ministarstva:
- Sisak: Ulica Ivana Meštrovića 28;
- Petrinja: Trg Stjepana Radića 8;
- Glina: Trg bana Josipa Jelačića 2;
- pomoću aplikacije e-Obnova (https://eobnova.gov.hr) u sustavu e-Građani.
Dana 30. prosinca 2022. u rad je pušten digitalni portal tzv. One stop shop za obnovu, dostupan na web adresi: https://obnavljamo.hr/, gdje građani na jednom mjestu mogu pronaći sve relevantne informacije vezane uz obnovu od posljedica potresa ali i energetsku obnovu zgrada koja se financira sredstvima EU.
Na portalu su dostupni infomativni vodiči za građane, a u svrhu bolje i brže komunikacije s građanima uspostavljen je digitalni kontaktni obrazac pomoću kojeg korisinici mogu zakazati sastanak ili postaviti pitanje službenicima Ministarstva putem maila, telefona ili video poziva.
Portal je razvijen u sklopu projekta Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine te se financira sredstvima Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
U slučaju dodatnih pitanja i pojašnjena građani se mogu svakodnevno obratiti u Informativni centar "Obnova" u Zagrebu (Ulica kneza Mislava 2.), u Međuresorni ured u Petrinji (Trg Stjepana Radića 8) kao i u izmještene urede Ministarstva u Sisku i Glini.
Radno vrijeme informativnog centra "Obnova"
Ponedjeljak, utorak, četvrtak i petak: od 9,00 - 17,00 sati
Srijeda: 10,00 - 18,00 sati
Informacije se mogu dobiti i na telefon 0800 0017 te putem e-pošte: potres@mpgi.hr
Dodatne informacije:
- Što je samoobnova i kako je pokrenuti?
- Obnova zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba i Krapinsko-zagorske županije
- Obnova zgrada oštećenih potresom na području Sisačko-moslavačke, Karlovačke i Zagrebačke županije
Dokumenti
- Vodič kroz samoobnovu - obiteljske kuće (2362kb)
- Vodič kroz samoobnovu - zgrade (2640kb)
- Vodič kroz obnovu (3000kb)