Posebni uvjeti utvrđeni nakon proteka roka

Povodom vašeg upita o potrebi traženja izdavanja potvrde glavnog projekta od javnopravnog tijela koje nije dostavilo posebne uvjete u roku propisnom odredbom članka 82. stavka 3. Zakona o gradnji (''Narodne novine'', broj 153/13, 20/17, 39/19 i 125/19), obavještavamo vas da je odredbom stavkom 5. istoga članka istoga Zakona propisano da se smatra da posebnih uvjeta nema, odnosno da se građevina može priključiti na infrastrukturu ako javnopravno tijelo u roku iz stavka 3. toga članka upravnom tijelu, odnosno Ministarstvu i projektantu ne dostavi posebne uvjete, odnosno uvjete priključenja ili rješenje kojim se obustavlja postupak utvrđivanja posebnih uvjeta, odnosno uvjeta priključenja. Iz citirane odredbe proizlazi da u slučaju u kojem javnopravno tijelo ne utvrdi posebne uvjete, odnosno uvjete priključenja u propisanom roku iz odredbe članka 82. stavka 3. Zakona o gradnji, smatrat će se da nema posebnih uvjeta, odnosno da se građevina može priključiti na infrastrukturu slijedom čega također proizlazi da se u tom slučaju ne izdaje potvrda glavnog projekta od javnopravnog tijela koje nije u propisanom roku utvrdilo posebne uvjete.

Međutim, a imajući u vidu okolnost da posebni uvjeti mogu biti utvrđeni nakon proteka roka iz odredbe članka 82. stavka 3. Zakona o gradnji te s obzirom na prijelazno razdoblje uređeno Pravilnikom o obveznom sadržaju idejnog projekta (''Narodne novine'', broj 118/19) te Pravilnika u obveznom sadržaju i opremanju projekta građevina (''Narodne novine'', broj 118/19) u kojem je dopušteno koristiti posebne uvjete prikupljene i na drugi način osim putem elektroničkog programa eDozvola, prema stajalištu i praksi ovoga Ministarstva u slučaju u kojem bi posebni uvjeti bili utvrđeni, odnosno zaprimljeni nakon proteka propisanog roka ostavlja se na dispoziciji projektanta odluka hoće li takve posebne uvjete uvažiti ili ne pri čemu se u tome pravcu od projektanta traži da dade izjavu. Drugim riječima, projektant u takvom slučaju može izjavom prihvatiti takve posebne uvjete, ali i nemora.

Zaključno, a vezano uz sudjelovanje javnopravnih tijela u ''daljnjim postupcima'' u takvim slučajevima, u pogledu izdavanja uporabne dozvole je odredbom je članka 140. stavka 2. Zakona o gradnji propisano da se na tehnički pregled u postupku izdavanja uporabne dozvole pozivaju investitor, javnopravna tijela koja su u postupku lokacijske dozvole, odnosno građevinske dozvole utvrdila posebne uvjete, odnosno izdale potvrdu glavnog projekta i po potrebi neovisni stručnjaci koje odredi tijelo graditeljstva. Dakle, javnopravna tijela koja nisu utvrdila posebne uvjete, odnosno izdala potvrdu glavnog projekta u postupku izdavanja lokacijske, odnosno građevinske dozvole ne pozivaju se na tehnički pregled u postupku izdavanja uporabne dozvole. U pogledu pribavljanja posebnih uvjeta, odnosno uvjeta priključenja u postupku izdavanja rješenja o izmjeni i/ili dopuni građevinske dozvole, odnosno drugog akta za građenje, odredbom je članka 126. stavka 3. Zakona o gradnji propisano da se u postupku donošenja rješenja o izmjeni i/ili dopuni građevinske dozvole pribavljaju samo oni posebni uvjeti i uvjeti priključenja, odnosno potvrde glavnog projekta na koje izmjena i/ili dopuna ima utjecaja. U slučaju u kojem se u postupku donošenja rješenja o izmjeni/ili dopuni građevinske dozvole namjeravana izmjena i/ili dopuna zahvata ujedno ima utjecaja na posebne uvjete, odnosno uvjete priključenja (primjerice drugačije projektirano rješenje zaštite od požara) mišljenja smo da u takvom slučaju treba pribaviti posebne uvjete i uvjete priključenja, odnosno potvrde glavnog projekta, neovisno o tome jesu li oni bili utvrđeni, odnosno s njima u vezi izdane potvrde glavnog projekta u postupku izdavanja građevinske dozvole koja je predmet izmjene, odnosno dopune.

Mišljenje Ministarstva Klasa: 360-01/20-02/28, od 21. travnja 2020.